Eventmonitorn
Serverprocessen som hanterar larm och händelser kallas för event monitorn och har namnet
rt_emon. Det konfigureras med ett MessageHandler objekt som läggs i nodhierakin.
I MessageHandler-objektet konfigureras bl a EventListSize som är antalet händelser som
lagras internt i event monitorn, och EventLogSize anger storleken på event loggen, dvs
händelser som lagras på disk.
Event monitorn skannar av alla sup-objekt och skickar ut information om larm och händelser
till olika utenheter, t ex larm och händelselista. När en utenhet startas skickas alla
händelser i den interna listan, och sedan skickas nya händelser allteftersom de inträffar.
Det skickas även en status-trans med aktiva eller okvitterade larm så att larmlistan alltid
ska vara korrekt uppdaterad.