Rita en graf med script i Xtt

Draw a graph with script in Xtt

Förutom att rita en graf i Ge editorn, är det också möjligt att skriva ett script som ritar
grafen. Scriptet kan anropa script-funktionerna i Ge för att rita grafiska element in grafen,
men kan även anropa script-funktionerna i Xtt. Det gör det möjligt att få information från
databasen och anpassa bilden efter det aktuella tillståndet.

Script-grafen öppnas som en ordinare graf, men graf-namnet ersätts av script-namnet med ett
'@' tecken framför, t ex 'open graph @myscript'. Scripten hämtas från $pwr_exe eller $pwrp_exe
om inte någon annan katalog anges i namnet, t ex 'open graph @"$pwrp_login/myscript"'.

Exampel
Ett enkelt script som ritar en rektangel och en trycknapp.

main()
   int id;
   float x1;
   float y1;
   float x2;
   float y2;
   float width;
   float height;

   SetDraw(0);
   SetBackgroundColor(eDrawType_Color66);

   # Draw rectangle
   x1 = 1;
   y1 = 1;
   width = 18;
   height = 5;
   id = CreateRectangle(x1, y1, width, height);
   SetObjectFillColor(id, eDrawType_Color74);
   SetObjectFill(id, 1);
   SetObjectBorder(id, 0);

   # Draw pushbutton
   x1 = 7.5;
   y1 = 2;
   x2 = 10.5;
   y2 = 3.5;
   id = CreateObject("pwr_buttontogglecenter", x1, y1, x2, y2);
   SetObjectAttribute(id, "Text", "Toggle");
   SetObjectAttribute(id, "ToggleDig.Attribute", "H1-Dv1.ActualValue##Boolean");

   # Set graph size
   SetGraphAttribute("x1", 20.0);
   SetGraphAttribute("y1", 7.0);

   SetDraw(1);
endmain